مسترکار - دنیای خودرو
رئیس اتحادیه توزیع كنندگان لوازم خانگی:

بیش از ۸۰ درصد لوازم خانگی در سایت ها قاچاق یا تقلبی است

بیش از ۸۰ درصد لوازم خانگی در سایت ها قاچاق یا تقلبی است به گزارش مستر كار رئیس اتحادیه صنف توزیع كنندگان لوازم خانگی گفت: بیش از 80 درصد لوازم خانگی كه در سایت ها و فضای مجازی تبلیغ شده یا قیمت گذاری می شوند، تقلبی یا قاچاق بوده و شناسه كالا و گارانتی و ضمانتنامه معتبر ندارند یا با قیمت های بالایی به فروش می روند.


«سید مرتضی میری» امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره خرید و فروش لوازم خانگی در فضای مجازی، اضافه کرد: از دو سال پیش تابحال ورود کالاهای ساخته شده لوازم خانگی به کشور ممنوع شده است و شاید بین ۱۰ تا ۲۰ درصد اجناس خارجی که در سایت ها و فروشگاه های مجازی معامله می شوند، مربوط به اجناس باقی مانده از قبل باشد.
وی آگهی داد: بیشتر این کالاها تقلبی یا قاچاق بوده و شناسه کالا و گارانتی و ضمانتنامه معتبر ندارند یا با قیمت های بالایی به فروش می روند.
میری بطور نمونه از یک مدل یخچال ساید بای ساید کره ای مثال زد که از دو سال پیش تابحال وارد کشور نشده و در صورتیکه آخرین قیمت آن ۲۲ میلیون تومان بوده، در سایت ها و فضای مجازی به ۳۵ میلیون تومان قیمت خورده است.
وی اظهار داشت: در تماس با صاحبان بعضی از این سایت ها و اعتراض به گران فروشی ها و درج کالاهای قاچاق، اما اعلام نمودند که در بسیاری موارد پنل سایت را به دیگران اجاره می دهند و مسوولیتی در قبال آن نپذیرفتند.
این مقام صنفی اصرار کرد که این نقص قانون است و باید صاحبان سایت ها و اپلیکیشن ها پاسخگوی موارد این چنینی باشند.
ارز نیمایی برای مواد اولیه لوازم خانگی
میری اشاره کرد: مطابق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، مواد اولیه تولید لوازم خانگی همچون گذشته در گروه ۲ کالایی بوده و مشمول دریافت ارز نیمایی می شود.
وی بیان داشت: نگاهی به بازار ارز نشان دهنده اختلاف قیمتی اندک ارز نیما و ارز آزاد (در حدود هزار تومان) است و قیمت ها نسبت به سال قبل نزدیک به ۳۰ درصد گرانتر شده است.
رئیس اتحادیه صنف توزیع کنندگان لوازم خانگی افزود: این رشد قیمتی روی قیمت تمام شده کالا موثر خواهد شد.
وی گفت: بطور معمول کارخانجات قیمت کالاهای تولیدی خودرا به سازمان پشتیبانی از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارجاع می دهند که بعد از بررسی توسط کارشناسان این سازمان، برای رویت مشتریان در سامانه ۱۲۴ ثبت می شود.
میری اظهار داشت: با اینک حدود دو ماه از سال را پشت سر گذاشته ایم، اما قیمت های جدید اعلام نشده و به خصوص کارخانجاتی که بیش از ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته اند، مدارک خودرا به سازمان حمایت تسلیم نکرده اند.
وی اشاره کرد: حالا ملاک عمل برای سازمان حمایت در بررسی شکایت های واصله، قیمت های پیشین مندرج در سامانه ۱۲۴ است و این کم کاری تولیدکنندگان شاید در شکایت های مردمی به ضررشان تمام شده و مشمول گران فروشی شوند.
به گزارش مستر کار به نقل از ایرنا، کارخانجات داخلی توانستند سال قبل ۸۲۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه تلویزیون تولید کنند.
بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکیست در ۱۲ ماهه ۹۸، تعداد یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۷۰۰ دستگاه یخچال فریزر در کشور تولید شد که در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۷.۸ درصدی داشته است.
در سالی که گذشته کارخانجات داخلی موفق به تولید ۷۳۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی شدند که رشد ۳۲ درصدی در مقایسه با سال پیش از آن داشته است.
همچنین تولید کولر آبی در این مدت با رشد ۶.۳ درصدی به ۹۰۴ هزار و ۹۰۰ دستگاه رسید.



منبع:

1399/02/21
23:19:33
3050
5.0 از 5
تگهای خبر: اپلیكیشن , افزایش قیمت , تولید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو