مشتری در جست وجوی نخودسیاه دیجی کالا
مستر کار: دیجی کالا، فروشگاه شناخته شده اینترنتی که به شکل مستمر و مویرگی ارائه و فروش تمام کالاهای اساسی و غیراساسی را درنوردیده و از گردش مالی قابل توجهی برخوردار است، در اقدامی جدید، کاربران و مشتریان را با کلیدواژه های جذاب و وسوسه انگیز گنج پنهان و تخفیف های 99 درصدی، به درون سایت می کشاند.
به گزارش مستر کار به نقل از ایسنا، این روند به شکلی طراحی شده که مشتری می باید خیلی از صفحات، آیتمها و اقلام ارائه شده برای فروش را صفحه به صفحه بازدید و زیر و رو کند بلکه به کدِ خواسته شده جهت دریافت تخفیف ۹۹ درصدی برسد لیکن انگار در کاه دانی سراغ سوزنی می گردد که اصلا وجود ندارد!
این که شرکتها از ابزار، برنامه ها و رویکرد های متنوع معطوف به تبلیغات، بازاریابی و جلب و جذب مشتری بهره ببرند جای تردید ندارد اما آن چه که در درجه اول، اخلاق و قانون را منوط به خود می کند این گزاره است که در نهایت می بایست اصل بر صداقت و حصول نتیجه حقیقی و واقعی بنا شود.
«سر ساعات مشخص، از گالری تصاویر کالاهای منتخب، کد درست رو پیدا کن و در قسمت ثبت کد در همین صفحه وارد کن، تخفیف ۹۹ درصدی رو ببر و شکارچی گنج شو! (راهنما و قوانین)» این یکی از توضیحات اصلی تخفیف ۹۹ درصدی دیجی کالا است. اما نکته تکراری در خیلی از تبلیغات اینجاست که دیجی کالا هم عنوان می کند: «شرکت کنندگان لازم است قبل از شرکت در مسابقه، در دیجی کالا احراز هویت کرده، کد ملی شان را ثبت و حداقل یک خرید ازدیجی کالا انجام داده باشند.»
متاسفانه امروزه کلید واژه نامانوس «بلک فرایدِی» یا «جمعه سیاه» که از فرهنگ مصرف گرای آمریکایی سربرآورده، به سرعت درحال نفوذ در کشورمان است. معضلی که در فروشگاه هایی چون دیجی کالا نیز به بخشی جدی بدل شده و از نظر لطمه شناسی اجتماعی می تواند دربرگیرنده معضلاتی ازجمله ضدفرهنگِ مصرف گرایی، تجمل گرایی، خرید بی جا و غیره که می تواند در کنار دیگر واردات فرهنگی اقتصادی ناموزون با فرهنگ ایرانی اسلامی، مشکل زا شود.
منبع: mastercar.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب