ترویج نذر علمی از مسیر مسابقه تلویزیونی شکوفا
به گزارش مستر کار، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی پخش مسابقه تلویزیونی شکوفا را نخست مستندسازی و تبیین حوزه دانش بنیان کشور برشمرد و اظهار داشت: مردمی سازی اقتصاد که یکی از مصادیق آن، استفاده از ابزار تأمین مالی جمعی (Crowdfunding) است، ابزار جدیدی برای وقف و نذر در حوزه علم است که این مسابقه این مسیر را دنبال می کند.
به گزارش مستر کار به نقل از ایسنا، دکتر صادق خیاطیان در نشست مشترک رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و مدیر شبکه یک سیما با هدف تعامل بیشتر درباب تولید و پخش هرچه بهتر مسابقه بزرگ تلویزیونی «شکوفا» با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «مهار تورم، رشد تولید»، اظهار داشت: یکی از مصادیق رشد تولید، شرکت های دانش بنیان هستند و ما در صندوق نوآوری سعی کردیم بمنظور تحقق هر چه بیشتر شعار سال اقدام مؤثری را برنامه ریزی نماییم و با این هدف، مسابقه بزرگ تلویزیونی شکوفا طراحی شده است.
خیاطیان اهداف تولید و پخش این مسابقه تلویزیونی را نخست مستندسازی و تبیین حوزه دانش بنیان کشور برشمرد تا از این طریق عموم مردم شناخت بهتری نسبت به این اکوسیستم داشته باشند و افزود: بحث مردمی سازی اقتصاد که یکی از مصادیق آن، استفاده از ابزار تامین مالی جمعی (Crowdfunding) است که ابزار نسبتا جدیدی به شمار آمده و می تواند به صورتی به حوزه وقف و نذر (در حوزه علم) بسیار نزدیک باشد که در این مسابقه دنبال می شود. نکته سوم هم این که حوزه دانش بنیان می تواند در تبیین دستاوردهای کشور نقش ایفا کند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برگزاری موفق فصل نخست این مسابقه تحت عنوان «کارویا»، اظهار داشت: طرح های شرکت های حاضر در فصل دوم این مسابقه یعنی «شکوفا» توسط کارشناسان، بررسی و اصل پول همه سرمایه گذاران از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی تضمین شده است.
به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان با تأکید بر این که حوزه نوآوری حوزه ای پیشرو است که پیش از استانداردها حرکت می کند، اظهار امیدواری کرد با همکاری خوب رسانه ملی بتوان اقدام مؤثری در عرصه ترویج مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان رقم زد و شاهد ادامه دار بودن این قبیل برنامه ها بود.
صندوق نوآوری و شکوفایی، مسابقه تلویزیونی ۲۶ قسمتی «شکوفا» را برای پخش از شروع زمستان ۱۴۰۲ از شبکه یک سیما در دست تهیه و تولید دارد که در هر قسمت، ۳ شرکت دانش بنیان، خلاق و یا فناور برای جذب سرمایه حداکثر ۱۵میلیارد تومانی به رقابت خواهند پرداخت.
منبع: مستر كار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب