بیانیه سازمان حمایت در رابطه با فراخوان یک شرکت مونتاژکار چینی
به گزارش مستر کار، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای رفع ایرادات محصولات x۵۵ pro اطلاعیه صادر کرد.
به گزارش مستر کار به نقل از مهر، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام نمود: با توجه به کلیپ انتشار یافته در مورد فراخوان شرکت مدیران خودرو در خصوص رفع عیب برخی محصولات x۵۵ pro ذکر برخی قوانین پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان جهت اطلاع همه مصرف کنندگان صنعت خودرویی کشور لازم و ضروری می باشد.
۱- بر مبنای ماده ۴ قانون پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان «چنانچه نقص یا عیب قطعات ایمنی خودرو در طول دوره ضمانت بعد از سه بار تعمیر همچنان باقی باشد یا در صورتیکه نقص یا عیب قطعاتی که باعث حمایت آسیب جسمی یا جانی اشخاص گردد و با یک مرتبه تعمیر برطرف نشده باشد یا خودرو بیشتر از سی روز به علت تعمیرات غیرقابل استفاده بماند، عرضه کننده / تولیدکننده مکلف است حسب درخواست مصرف کننده خودروی معیوب را به خودروی نو تعویض یا با توافق بهای آنرا به مصرف کننده مسترد دارد.»
۲- همینطور بر مبنای تبصره ۲ ماده ۴ «عرضه کننده حق واگذاری یا استفاده از خودروی مسترد شده را قبل از رفع عیب ندارد خودروی مزبور بعد از رفع عیب و نقص قبلی و با بیان صریح عیوب مزبور در اسناد واگذاری مجاز است.»
۳- بر مبنای تبصره ماده ۵ قانون پشتیبانی از مصرف کنندگان خودرو استفاده از قطعات غیر استاندارد را تأیید نشده توسط عرضه کننده و نمایندگی های مجاز تعمیر ممنوع می باشد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب