مسترکار - دنیای خودرو
جام رسانه امید،

شاه میرزایی: تولید محصولات پتروشیمی امسال از ۱۰۰ میلیون تن عبور می کند

شاه میرزایی: تولید محصولات پتروشیمی امسال از ۱۰۰ میلیون تن عبور می کند به گزارش مستر کار، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اظهار داشت: از 1.6 میلیون تن تولید محصولات پتروشیمی در پیش از انقلاب به 96 میلیون تن محصول رسیدیم و امسال ان شاءالله از 100 میلیون تن عبور خواهیم کرد.


به گزارش مستر کار به نقل از ایسنا، مرتضی شاه میرزایی شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در اختتامیه رویداد «جام رسانه امید» اظهار داشت: بجز فولاد و سنگ، خیلی از اشیائی که در اطراف خود می بینیم به صنایع پتروشیمی وابسته است. حتی فولاد و سنگ هم اگر توسط محصولات پتروشیمی مراقبت نشود از بین می رود.
وی ادامه داد: ما در نقطه ویژه ای از جغرافیای کره زمین قرار گرفته ایم؛ چونکه به ذخایر عظیم هیدروکربنی مثل نفت و گاز دسترسی داریم. در سال ۱۲۸۷ هجری شمسی نخستین چاه نفت در ایران جوشید و از آن روز نگاه ها به کشور ما متفاوت شد. تا پیش از پیروزی انقلاب نزدیک ۱۰۰ درصد به صنایع نفت و گاز وابسته بودیم.
وی تصریح کرد: نگاهی که پس از انقلاب برگزیده شد متفاوت بود. صنعت پتروشیمی از سال ۱۳۳۷ هجری شمسی در کشور ما آغاز به کار کرد و تا سال ۱۳۵۷ تقریباً شش مجتمع پتروشیمی ساخته شد. تنوع محصولات هم محدود بود. امروز به رقم ۵۵۰ گرید انواع محصولات پتروشیمی رسیده ایم که هریک از این محصولات، قسمتی از صنعت را متحول می کند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بیان کرد: تولید واقعی پتروشیمی ما در سال ۱۳۵۷ حدود ۱.۶ میلیون تن بود. پس از انقلاب به سبب جنگ امکان تحرک لازم برای صنایع پتروشیمی ایران وجود نداشت. اما امروز شش مجتمع پتروشیمی به بالای ۹۷ مجتمع بالا رفته و از ۱.۶ میلیون تن محصول به ۹۶ میلیون تن رسیده ایم. در ۲۰ سال اخیر توجه بیشتری شده ولی لازم بود برنامه ریزی جدی تری برای جلوگیری از خام فروشی در دولت سیزدهم انجام می شد. بر این اساس برنامه ریزی فشرده ای صورت گرفت و حرکت سریعی برای افزایش ظرفیت صنعت پتروشیمی انجام شد.
وی تکمیل زنجیره پتروشیمی را از برنامه های دولت سیزدهم دانست و اظهار داشت: امروزه به برکت جمهوری اسلامی چند دستاورد در صنعت پتروشیمی به دست آمده است. کارهای خوبی که هم در این دولت و دولتهای قبل انجام شده به رشد سریع انجامیده که مایه مباهات است.
وی با اشاره به سنگ اندازی غربی ها برای اقتصاد کشور اظهار داشت: از ۱.۶ میلیون تن در پیش از انقلاب به ۹۶ میلیون تن محصول پتروشیمی رسیدیم و امسال ان شاءالله از ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهیم کرد و محصولات متنوعی را به سبد پتروشیمی کشور عرضه می نماییم. باید تلاش نماییم صنایع پتروشیمی را بومی سازی نماییم.




منبع:

1403/02/30
09:55:01
306
5.0 از 5
تگهای خبر: تولید , صنعت , فولاد , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو