مسترکار - دنیای خودرو
رئیس كمیسیون كشاورزی مجلس اعلام كرد:

کوشش برای تامین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی

کوشش برای تامین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی مستر کار: فارس رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، از برنامه ریزی برای تامین اعتبار و ذخیره آن برای پرداخت مطالبه گندم کاران در سال زراعی آتی آگاهی داد.


محمدجواد عسکری امروز، ۳۰ شهریورماه در گردهمایی شروع کشت پاییزه استان فارس اظهار داشت: تلاش می نماییم تا قیمت خرید گندم در بودجه سال ۱۴۰۴ و حوزه های مرتبط تامین اعتبار شود و دغدغه ای در حوزه پرداخت مطالبات کشاورزان نداشته باشیم.
وی از کوشش های انجام شده در شورای قیمت گذاری برای تعیین نرخ گندم در سال گذشته، ابراز خرسندی کرد و اضافه کرد: امروز تولیدکنندگان و کشاورزان بالغ ۱۲ میلیون تن گندم در کشور تولید کردند و دراین زمینه به خودکفایی رسیده ایم.
عسکری اظهار داشت: نگاه ما این است که در کشت پاییزه امسال قیمت مصوب شده گندم که ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است، عملیاتی و اجرائی شود.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، از انجام هماهنگی های لازم برای کشت پاییزه در استان فارس آگاهی داد و اظهار داشت: سعی شده است تا دراین زمینه در سال زراعی آتی در عرصه کشت پاییزه به خودکفایی برسیم.
وی کشت پاییزه را شامل کشت گندم، جو و کلزا دانست و اضافه کرد: هفته گذشته شورای قیمت گذاری پیرامون گندم، جو، کلزا و ذرت تشکیل شد و تصمیماتی دراین زمینه گرفته شد که این هفته برای تصمیم نهایی وارد کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی می شود.
عسکری با اشاره به بحث ارائه تسهیلات درباب مکانیزاسیون و ماشین آلات کشاورزی اظهار داشت: امسال در برنامه هفتم توسعه هر بانک مکلف است ۱۵ درصد از اعتبارات خودرا در قالب نرخ ارزان در اختیار بخش کشاورزی قرار دهد.
وی اشاره کرد: در عرصه واردات ماشین آلات کشاورزی در نظر داریم به طور دقیقتر تراکتورهای با اسب بخار بالا و با نام تجاری بین المللی وارد نماییم و به صورتی حوزه مکانیزاسیون کاشت، داشت و برداشت را نوسازی نماییم.
رییس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت را مکلف کردیم تا در عرصه امنیت غذایی هر آن چه لازم است در اختیار دستگاهها قرار دهد به طور دقیقتر به وزارت جهاد کشاورزی تعلق گیرد و در بحث نهاده های کشاورزی نیز اعتبارات دیده شده و باید از اعتبارات جانبی بهره گیرند.


1403/06/31
11:17:09
217
5.0 از 5
تگهای خبر: امنیت , تور , تولید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو