مسترکار - دنیای خودرو

دومینوی شکست در بزرگترین اقتصاد اروپا با کاهش فروش خودرو های برقی

دومینوی شکست در بزرگترین اقتصاد اروپا با کاهش فروش خودرو های برقی مستر کار: کاهش فروش خودرو های برقی آلمان، بازار خودروی اروپا را تحت تاثیر قرار داده است.


به گزارش مستر کار به نقل از ایسنا، آلمان که در هفته های اخیر تحت تاثیر اخبار بد اقتصادی قرار گرفته بود، با کاهش فروش خودرو های اروپایی در ماه گذشته به سبب کاهش تقاضا برای خودرو های الکتریکی مواجه گردید.
انجمن خودروسازان اروپا اعلام نمود که تحویل خودرو های برقی در بزرگترین بازار خودروی منطقه در ماه اگوست ۶۹ درصد کم شد و به بالای ۲۷ هزار دستگاه رسید. این تغییر بعد از آن صورت می گیرد که یک سال پیش و بدنبال پایان دادن به مشوق های دولت برای خودرو های شرکت برقی، فروش در آلمان افزوده شد.
بزرگترین اقتصاد اروپا درحال پشت سر گذاشتن موجی از شکست ها در هسته صنعتی خود است. فولکس واگن، بزرگ ترین خودروساز قاره، به سبب تاخیر در تقاضا، برای نخستین بار درحال تعطیلی کارخانه های داخلی در آلمان است. بی ام و دستورالعمل های درآمدی تمام سال خودرا کم کرد و تا حدودی به سبب کاهش فروش خودرو های برقی اشاره نمود.
کنستانتین گال، رییس بخش تحرک اروپای غربی گفت اقتصاد آلمان درحال رشد نیست و مصرف کنندگان و همین طور سرمایه گذاران درحال عقب نشینی هستند. تنش های ژئوپلیتیکی و درگیری ها بر احساسات تأثیر می گذارد.
با عقب نشینی دولت ها از مشوق های پرهزینه، تقاضا برای خودرو های الکتریکی درحال کاهش است و آلمان منجر به کاهش سرعت در سراسر اروپا می شود. سهم بازار خودرو های برقی در منطقه تا آگوست به ۱۴ درصد کم شده است که از ۱۵ درصد در این زمان در سال قبل کم شده و راهبردهای خودروسازان را در تغییر دور از موتورهای احتراقی تغییر داده است. با کاهش انگیزه های دولتی در طیف وسیعی از کشورها، مصرف کنندگانی که با هزینه های بالای زندگی مقابله می کنند، از خرید خودرو های برقی نسبتاً گرانقیمت اجتناب می کنند.
در سراسر اروپا، ثبت نام خودرو های جدید با کاهش ۱۶.۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۷۵۵ هزار و ۷۱۷ میلیون دستگاه در ماه گذشته رسید که در فرانسه و ایتالیا نیز کم شد.
بلومبرگ گزارش کرد که رکود خودرو های برقی خودروسازانی مانند فولکس واگن و رنو را در معرض جریمه های سنگین قرار می دهد، برای اینکه قوانین سخت گیرانه تر اتحادیه اروپا در مورد آلایندگی ناوگان اروپا در سال آینده اجرا می شود. بریتانیا تنها بازار بزرگی بود که فروش خودرو های برقی در آن افزوده شد و ۱۰.۸ درصد افزایش پیدا کرد. رنو همچون شرکت هایی است که از بروکسل می خواهد باتوجه به رکود و هزینه های احتمالی برای صنعت، «انعطاف پذیری» در مورد اهداف خودرو های الکتریکی داشته باشد.
اروپایی ها حتی فراتر از خودرو های برقی گران قیمت، خودرو های کمتری می خرند. از زمان رسیدن به اوج حدود ۱۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹، هجوم مداوم مشکلات همچون بیماری همه گیر، اختلالات زنجیره تامین، تورم و ضعف اقتصادی مداوم خصوصاً در آلمان بر فروش تاثیر گذاشته است.



منبع:

1403/07/01
08:39:51
213
5.0 از 5
تگهای خبر: بازار خودرو , تور , ثبت نام , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو