مسترکار - دنیای خودرو

۷ تویوتای تمام برقی در راه بازار آمریکا

۷ تویوتای تمام برقی در راه بازار آمریکا مستر کار: تویوتا موتور شروع تولید نخستین خودروی الکتریکی ساخت ایالات متحده خودرا تا سال 2026 به تعویق می اندازد، اما اعلام نمود که در نظر دارد تا دو سال آینده هفت دستگاه تمام برقی را در ایالات متحده بفروشد.


به گزارش مستر کار به نقل از ایسنا، این خودروساز ژاپنی در ابتدا قصد داشت اواخر سال آینده تولید شاسی بلند سه ردیفه باتری دار را شروع کند، اما سخنگوی این شرکت اظهار داشت که این تولید را به تعویق می اندازد.
او اظهار داشت که تویوتا همچنان متعهد است که از ابتدای سال ۲۰۲۶ یک شاسی بلند در کنتاکی و یک شاسی بلند دیگر در کارخانه ای در پرینستون تولید نماید. توسعه برنامه ریزی شده خط تولید خودرو های برقی تویوتا در ایالات متحده از دو خودروی فعلی به هفت خودرو در زمانی به انجام می رسد که تقاضا برای خودرو های باطری دار کم شده است.
عرضه ایالات متحده قسمتی از یک هدف گسترده تر برای فروش ۱.۵ میلیون خودروی برقی در سرتاسر جهان تا سال ۲۰۲۶ است و برای مساعدت با رسیدن به آن، تویوتا درحال ساخت کارخانه باتری لیتیوم یونی در کارولینای شمالی است که انتظار می رود در سال ۲۰۲۵ راه اندازی شود.
روزنامه نیکی ژاپن از تاخیر در تولید خودرو های برقی در کارخانه کنتاکی آگاهی داد و اضافه کرد که تویوتا همین طور برنامه های تولید شاسی بلند برند لکسوس در آمریکای شمالی را تا سال ۲۰۳۰ کنسل کرده است.
بلومبرگ گزارش کرد که این شرکت هم اکنون دو مدل بطورکامل الکتریکی را در ایالات متحده می فروشد که تویوتا bZ۴X پنج صندلی و لکسوس RZ ۴۵۰e است که هر دو در ژاپن تولید می شوند.



1403/07/13
11:10:05
116
5.0 از 5
تگهای خبر: باتری , تور , تولید , تولید خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو