مسترکار - دنیای خودرو
معاون وزیر جهاد كشاورزی:

هیچ کمبودی در تولید مرغ و تخم مرغ وجود ندارد

هیچ کمبودی در تولید مرغ و تخم مرغ وجود ندارد به گزارش مستر کار، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تکیه بر این که هیچ کمبودی در تولید تخم مرغ و گوشت مرغ نداریم، اظهار داشت: افزایش تقاضا به علت تغییر فصل منجر به افزایش قیمت این محصولات در بازار شده است.


به گزارش مستر کار به نقل از ایسنا، محمد ابراهیم حسن نژاد امروز (سه شنبه) در مراسم روز جهانی تخم مرغ، با تکیه بر این که وضعیت تولید تخم مرغ در کشور مطلوب است، اضافه کرد: بر مبنای برنامه ریزی انجام شده تا آخر سال جاری یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن تخم مرغ تولید خواهد شد.
معاون وزیر جهادکشاورزی اظهار نمود: میزان تولید در ۶ ماه نخست سال جاری کمتر بود، چونکه مصرف در این بازه زمانی کاهشی است اما در ۶ ماه دوم سال افزایش خواهد یافت.
حسن نژاد خاطرنشان کرد: ماهیانه تولید ۱۱۵ تا ۱۱۸ هزار تن تخم مرغ برنامه ریزی شده با کمبودی روبه رو نشویم.
وی اظهار داشت: از آغاز سال تابحال بیشتر از ۵۵ هزار تن تخم مرغ صادر گردیده است، ازاین رو حجم صادرات نشان داده است در عرصه تولید و تأمین نیاز داخلی هیچ مشکلی وجود ندارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام با اشاره به اینکه در گوشت مرغ هم برای ۶ ماهه ابتدایی سال جاری با مازاد تولید روبه رو بودیم و بخشی از آن صادر گردیده است، اضافه کرد: تولید گوشت مرغ ماهانه ۲۶۵ هزار تن است که همین وضعیت در نیمه دوم سال هم ادامه خواهد یافت.
وی افزود: در انتها شهریور ماه و ابتدای مهر ماه، تقاضای این محصولات با افزایش روبه رو شد که این افزایش تقاضا، سبب کمی نوسان در قیمت گوشت شد.
حسن نژاد تصریح کرد: با برنامه ریزی که در عرصه تولید انجام شده است، با افزایش تولید در نیمه دوم سال بطور حتم قیمتها هم متعادل می شود.




منبع:

1403/07/18
09:14:19
164
5.0 از 5
تگهای خبر: افزایش قیمت , تولید , صادرات , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو