امرالله امینی در گفت وگو با ایسنا، اظهار كرد: صنعت خودروی ایران به دلیل كوتاهی های صورت گرفته در دولتهای نهم و دهم نتوانست به صنعت خودروی جهان بپیوندد و تولیدات آن محدود به بازار مصرف داخلی است. راهكار خروج از این وضعیت ادامه روند فعلی در گسترش همكاری با خودروسازان مطرح بین المللی است.
وی با بیان اینكه شركت بنز به دلیل نوع عملكرد خود در گذشته و تاكید بر حفظ استانداردهای كیفی در تولید محصولات، شركتی خوشنام در بازار ایران است، خاطرنشان كرد: بنز حدود نیم قرن پیش در حوزه تولید خودروهای سنگین با شركتهایی چون خاور و ایدم تبریز مشاركت داشت و اتوبوس ها و كامیون های خاور این شركت با بالاترین سطح تكنولوژی زمان خود در ایران تولید می شد.
این كارشناس صنعت خودرو ادامه داد: بنابراین با توجه به قرارداد منعقد شده اخیر با شركت مرسدس بنز و بازگشت این خودروساز مطرح بین المللی به ایران خودروسازان داخلی باید از این فرصت نهایت استفاده را برده و نسبت به انتقال تكنولوژی بنز در تولید خودروهای سواری و به ویژه تجاری، اقدام كنند.
وی افزود: خوشبختانه دولت تدبیر در صنعت خودرو عملكرد موفقی داشته و به درستی سیاست مشاركت با خودروسازان مطرح بین المللی برای سرمایه گذاری و تولید مشترك در ایران را در پیش گرفته است.
امینی با بیان اینكه با ارتباط با خودروسازان خارجی دانش روز صنعت خودروسازی جهان در فرایند طراحی، تولید، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش خودرو به كشور منتقل خواهد شد، تصریح كرد: با ادامه این روند صنعت خودروی ایران از یك صنعت وابسته به بازار داخل و محدود در سطح ملی به صنعتی با معیارهای جهانی تبدیل خواهد شد.